Lloc: Aula ordinària.
|
Data: 21/11/2013
Duració: 1 hora, de 11:30 a 12:30 hores
|
Situació dels adults a
l’aula:
La tutora està pendent de la resta de la classe i jo amb en M.
|
|
Situació del nen dins de
l’aula:
En marró la taula de la tutora, en negre la pissarra, en blau la
taula d’en M i en verd la meva posició.
(El dibuix pretén ser un esquema, no una reproducció a escala)
|
|
Fan una fitxa de llengua, majoritàriament hi són asseguts a les
cadires amb un cert moviment per anar a preguntar a la tutora o agafar
material.
|
|
Tasca a fer:
D’acord amb la tutora preparo tres fitxes, dos per escriure la lletra
M i la lletra R, i una tercera per pintar en colors.
|
|
Materials:
Fitxes lletra M i retolador gruixut negre
Fitxa lletra R i retolador gruixut negre
Fitxar pintar dintre de la figura amb cada color i retoladors
gruixuts vermell, groc i blau.
|
|
Preparació de la sessió:
Amb els seus pictogrames enganxo a la tira de velcro la foto amb seu
nom, el pictograma d’escriure i el
pictograma de treballar a taula. El missatge és: en M escriurà treballant a
la taula.
|
|
Desenvolupament de la
sessió:
Poso a la vista del nen, a la
taula, la tira de velcro amb els pictogrames, i ho dic en veu alta: EN M TREBALLA
A LA TAULA. ESCRIU LLETRES.
En M., es posa de peus:
Faig acció amb LSC d’asseure’s (aquesta acció la repetiré varies
vegades al llarg de l’hora).
Faig acció amb LSC de treballar (aquesta acció la repetiré varies
vegades al llarg de l’hora).
Es seu, dic molt bé amb LSC.
Li dono la primera fitxa amb la lletra M i li dic en veu alta
assenyalant cada pictograma de la fitxa: EN M TREBALLA A LA TAULA. ESCRIU LA
LLETRA M
Comença a fer traços amb forma de M. Vaig dient-li el so de la lletra
M en tant que fa la grafia.
Omplim ràpidament el foli, per tal de no emprar un altre fitxa agafo
folis en blanc deixant veure el missatge de la tasca a fer.
En algunes ocasions ens sortim del paper i escrivim a la taula. En M.
neteja la taula amb el dit.
Omplim 6 o 7 folis amb la lletra M. En múltiples vegades he de
repetir en LSE seu i a treballar.
Quan considero que hem fet prou feina, indico amb LSE la frase molt
bé, aproximadament hem estat uns 10 minuts amb aquesta tasca.
Retiro tots els papers de la taula i dono a en M el seu quadern de
pictogrames i fotografies uns minuts. L’agrada molt mirar-se’ls i el relaxa.
Repetim la mateixa acció am la lletra R. Com que aquesta lletra li
costa una mica mes, fem menys folis i de pitjor qualitat, en tot cas quan
portem uns 10 minuts donem per finalitzada la feina.
En algun moment a vingut un company d’en M encuriosit per la feina
que fa, i pregunta. En M no els hi presta atenció i continua fent la seva
tasca.
Retiro tots els papers de la taula i torno a deixar el seu quadern de
pictogrames i fotografies uns minuts. En tant, canvio el pictograma de la
tira de velcro, retiro el pictograma d’escriure i poso el de pintar. Ho dic
en veu alta: EN M TREBALLA A LA TAULA. PINTAR AMB COLORS.
Li dono els tres retoladors i la fitxa. Li dic en veu alta
assenyalant cada pictograma de la fitxa: EN M TREBALLA A LA TAULA. PINTA AMB
COLORS
No fa res.
Faig amb LSC l’acció de treballar. Com que no fa res, li dono jo el
retolador vermell i li senyalo la figura vermella i dic PINTAR.
Comença a pintar i se’n surt de la figura clarament, li recordo que
ha de pintar dintre i l’agafo la ma i el faig pintar dintre de la figura en
tant que li dic: PINTAR DINS
Miro de fer-li canviar de color, i li dic: TAPA EL RETOLADOR, ho fa i
amb LSC li dic MOLT BE.
Li dic AGAFA EL RETOLADOR BLAU, em dona el mateix que té a la ma, amb
LSC li dic NO, de viva veu li dic BLAU (ho repeteixo vàries vegades), no ho
fa.
Li dono jo el retolador blau, i li dic BLAU. Ho torno a deixar a la
taula i li repeteixo l’ordre: AGAFA EL RETOLADOR BLAU, m’ho dona i li dic amb
LSE i de viva veu: MOLT BE.
Comença a pintar i es repeteix el mateix que amb el color anterior.
He de controlar que pinti el mes aproximat possible a la figura, en tot cas
se’n surt molt dels límits de la figura.
Repetim amb el color groc, després tornem a repetir la sèrie amb tots
els colors unes quantes vegades.
Arriba l’hora del canvi de classe i donem per finalitzada la feina.
Recollim.
|
|
Comentaris:
Des del punt de vista de realització de la feina no ha suposat una
bona sessió, les lletres M i R les ha fet raonablement bé, però cal dir que
ho fa així des de fa tems. L’acció de pintar i reconèixer els colors li costa
mes i normalment no ho fa correctament.
Des del punt de vista comunicatiu dir que ha anat força bé, per un
costat els pictogrames l’han ajudat a saber la tasca a fer i les
comunicacions amb LSC han estat força eficaces.
|
dilluns, 9 de desembre del 2013
SESSIÓ A L'AULA ORDINÀRIA
Etiquetes de comentaris:
3. Desenvolupament del pla,
context,
estratègies,
Sessions
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada