dilluns, 9 de desembre del 2013

SESSIÓ A L'AULA ORDINÀRIA



Lloc: Aula ordinària.

Data: 21/11/2013
Duració: 1 hora, de 11:30 a 12:30 hores
Situació dels adults a l’aula:
La tutora està pendent de la resta de la classe i jo amb en M.
Situació del nen dins de l’aula:

Al seu lloc, hi soc al seu costat i la meva posició l’impedeix marxar encara que s’aixequi.

En marró la taula de la tutora, en negre la pissarra, en blau la taula d’en M i en verd la meva posició.

(El dibuix pretén ser un esquema, no una reproducció a escala)
Situació de la resta de nens dins de l’aula:
Fan una fitxa de llengua, majoritàriament hi són asseguts a les cadires amb un cert moviment per anar a preguntar a la tutora o agafar material.
Tasca a fer:
D’acord amb la tutora preparo tres fitxes, dos per escriure la lletra M i la lletra R, i una tercera per pintar en colors.
Materials:
Fitxes lletra M i retolador gruixut negre
Fitxa lletra R i retolador gruixut negre
Fitxar pintar dintre de la figura amb cada color i retoladors gruixuts vermell, groc i blau.
Preparació de la sessió:
Amb els seus pictogrames enganxo a la tira de velcro la foto amb seu nom, el pictograma d’escriure  i el pictograma de treballar a taula. El missatge és: en M escriurà treballant a la taula.
El material i les fitxes queden al calaix de la taula del nen
Desenvolupament de la sessió:
Poso  a la vista del nen, a la taula, la tira de velcro amb els pictogrames, i ho dic en veu alta: EN M TREBALLA A LA TAULA. ESCRIU LLETRES.
En M., es posa de peus:
Faig acció amb LSC d’asseure’s (aquesta acció la repetiré varies vegades al llarg de l’hora).
Faig acció amb LSC de treballar (aquesta acció la repetiré varies vegades al llarg de l’hora).
Es seu, dic molt bé amb LSC.
Li dono la primera fitxa amb la lletra M i li dic en veu alta assenyalant cada pictograma de la fitxa: EN M TREBALLA A LA TAULA. ESCRIU LA LLETRA M



Comença a fer traços amb forma de M. Vaig dient-li el so de la lletra M en tant que fa la grafia.
Omplim ràpidament el foli, per tal de no emprar un altre fitxa agafo folis en blanc deixant veure el missatge de la tasca a fer.
En algunes ocasions ens sortim del paper i escrivim a la taula. En M. neteja la taula amb el dit.
Omplim 6 o 7 folis amb la lletra M. En múltiples vegades he de repetir en LSE seu i a treballar.
Quan considero que hem fet prou feina, indico amb LSE la frase molt bé, aproximadament hem estat uns 10 minuts amb aquesta tasca.
Retiro tots els papers de la taula i dono a en M el seu quadern de pictogrames i fotografies uns minuts. L’agrada molt mirar-se’ls i el relaxa.




Repetim la mateixa acció am la lletra R. Com que aquesta lletra li costa una mica mes, fem menys folis i de pitjor qualitat, en tot cas quan portem uns 10 minuts donem per finalitzada la feina.
En algun moment a vingut un company d’en M encuriosit per la feina que fa, i pregunta. En M no els hi presta atenció i continua fent la seva tasca.
Retiro tots els papers de la taula i torno a deixar el seu quadern de pictogrames i fotografies uns minuts. En tant, canvio el pictograma de la tira de velcro, retiro el pictograma d’escriure i poso el de pintar. Ho dic en veu alta: EN M TREBALLA A LA TAULA. PINTAR AMB COLORS.
Li dono els tres retoladors i la fitxa. Li dic en veu alta assenyalant cada pictograma de la fitxa: EN M TREBALLA A LA TAULA. PINTA AMB COLORS

No fa res.
Faig amb LSC l’acció de treballar. Com que no fa res, li dono jo el retolador vermell i li senyalo la figura vermella i dic PINTAR.
Comença a pintar i se’n surt de la figura clarament, li recordo que ha de pintar dintre i l’agafo la ma i el faig pintar dintre de la figura en tant que li dic: PINTAR DINS
Miro de fer-li canviar de color, i li dic: TAPA EL RETOLADOR, ho fa i amb LSC li dic MOLT BE.
Li dic AGAFA EL RETOLADOR BLAU, em dona el mateix que té a la ma, amb LSC li dic NO, de viva veu li dic BLAU (ho repeteixo vàries vegades), no ho fa.
Li dono jo el retolador blau, i li dic BLAU. Ho torno a deixar a la taula i li repeteixo l’ordre: AGAFA EL RETOLADOR BLAU, m’ho dona i li dic amb LSE i de viva veu: MOLT BE.
Comença a pintar i es repeteix el mateix que amb el color anterior. He de controlar que pinti el mes aproximat possible a la figura, en tot cas se’n surt molt dels límits de la figura.
Repetim amb el color groc, després tornem a repetir la sèrie amb tots els colors unes quantes vegades.
Arriba l’hora del canvi de classe i donem per finalitzada la feina. Recollim.

Comentaris:
Des del punt de vista de realització de la feina no ha suposat una bona sessió, les lletres M i R les ha fet raonablement bé, però cal dir que ho fa així des de fa tems. L’acció de pintar i reconèixer els colors li costa mes i normalment no ho fa correctament.
Des del punt de vista comunicatiu dir que ha anat força bé, per un costat els pictogrames l’han ajudat a saber la tasca a fer i les comunicacions amb LSC han estat força eficaces.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada