Lloc: Aula de suport.
|
Data: 14/11/2013
Duració: 1 h, de 15:00 a 16:00 hores
|
Situació dels adults:
La mestra d’educació especial, la vetllador i jo. També hi ha una
altre vetlladora.
|
|
Situació del nen:
La situació dintre de l'aula:
|
|
Situació de la resta de
nens dins de l’aula:
Hi ha un altre nena, L, amb retard sever. Al llarg de l’hora entren
dos nens mes.
|
|
Tasca a fer:
Supervisar les accions del nen per tal de que, juntament amb la
mestra d’educació especial i la vetlladora fer servir els pictogrames i amb
missatges LSC dirigir les conductes.
|
|
Materials:
Full de suport de LSC.
Resta de materials de l’escola.
Pictogrames del nen.
|
|
Preparació de la sessió:
La mestra d’educació especial indica a les vetlladores que cal
començar a preparar la decoració de Nadal, les hi demana que els nens
retallin cartolines en forma de motius nadalencs i enganxin gomets.
|
|
Desenvolupament de la
sessió:
Les vetlladores preparen el material de treball a les taules.
La L. camina per l’aula amb una corda a les mans (ho fa
habitualment), en M. està una estona posant i traient un cd de l’equip de
música, la mestra de suport li diu amb LSC ‘NO M’AGRADA’ ho deixa i ve amb mi
a jugar amb les meves mans i el meu anell (ho fa habitualment).
Una vegada preparat el material per part de les vetlladores es criden
als nens, li dic al M amb LSC “A TREBALLAR”, “SEU”, ho he de repetir varies
vegades fins que em fa cas.
L’altre nena es queda aspectant dels meus gests però no en fa cap
acció, ha de ser la vetlladora qui la condueix fins a la cadira.
En M. té la tira de velcro amb els pictogrames davant seu.
La mestra de suport no dirigeix l’activitat, ha d’anar a buscar un
nen per fer altres tasques, torna amb el nen i es posen a fer la tasca que
tenien prevista en una taula a banda.
La vetlladora indica a ne M que ha de començar a retallar, després de
uns quants intents agafa les estisores però no segueix la forma de la figura,
s’acorda que els nens no poden retallar aquestes figures i ho fem entre els
adults presents. Als nens se’ls hi donen estisores i tires de paper per que
retallin. Aprofitem i adaptem la capçalera d’una de les fitxer per deixar
clara l’ordre.
Retallem unes quantes figures. En M. retalla unes quantes tires de
paper, encara que l’hem de repetir moltes vegades l’ordre RETALLAR mostrant a la vegada el pictograma.
Aprofitant que el nen que estava amb la mestra de suport ha marxat, es deixa
que els nens descansin una mica i s’aixequin.
Torna la mestra de suport amb un altre nen i és el moment de
reprendre la feina. Es tracta de que els nens enganxin gomets en les figures
retallades. Aprofitem i adaptem la capçalera d’una de les fitxer per deixar
clara l’ordre.
Com al com al començament, costa una mica que s’asseguin, es
repeteixen les accions inicials:
Se li diu al M amb LSC “A
TREBALLAR”, “SEU” varies vegades fins que fa cas. La nena ha de ser conduïda novament
a la cadira.
Posar gomets és una tasca que els hi resulta força fàcil, per tant es
desenvolupa sense excessives dificultats, sobre tot si els gomets hi son
enganxats en la ma de la persona que hi es amb el nen.
(La fotografia no és d’aquesta sessió, sinó d’una altre en que es van
treballar les vocals amb gomets, però serveix per exemplificar el sistema de
treball).
A les 16:00 es dona per finalitzada la sessió, es guarda el material
(amb poca o gens col·laboració dels nens), es revisa l’horari de la següent
activitat a fer i marxen de l’aula.
|
|
Comentaris:
L’aula de suport és un espai acondicionat i familiar per als nens, a
banda dels espais de treball hi ha una
sèrie de racons on tenen diversos materials de joc i esbarjo.
En aquesta aula normalment sempre hi son tots dos nens, la L. i en M.,
actualment són els nens que mes dificultat presenten a l’escola. Hi ha altres
nens amb diverses problemàtiques però aquestos són els que tenen assignat un
servei de vetllació totes les hores que hi son al centre.
Les vetlladores coneixen als nens pràcticament des de que van entrar
al centre a P3.
|
dijous, 12 de desembre del 2013
SESSIÓ A L'AULA DE SUPORT
Etiquetes de comentaris:
3. Desenvolupament del pla,
context,
estratègies,
Sessions
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada