Per tal de sistematitzar l’observació es recull i valoren una sèrie d’ítems de caràcter genèric que ens permetin conèixer les principals característiques del nen.
Entenem per baix quan el nen/a no és capaç de fer la tasca, entenem per mitjà quan el nen/a pot fer la tasca però amb ajuda d’una altre persona i finalment es considera alt quan el nen/a fa la tasca sense ajuda.
Objectius
|
Assoliment
|
Confiança i reconeixement de l’autoritat
|
Mitjà
|
Hàbits i autonomia:
| |
Desvestir-se
|
Mitjà-alt
|
Vestir-se
|
Mitjà
|
Seure a la cadira
|
Alt
|
Seure, desplaçaments pels passadissos
|
Alt
|
Recollir i ordenar
|
Mitjà-alt
|
Motricitat fina (dits).
| |
Gomets, retolador, tisores, etc
|
Mitjà-alt
|
Botons
|
Baix
|
Control de la pressió amb les mans
|
Mitjà
|
Motricitat (cos)
| |
Córrer
|
Mitjà
|
Saltar
|
Baix-mitjà
|
Equilibri
|
Mitjà
|
Coordinació
| |
Amb pilotes (ma, peu, ma amb peu)
|
Baix
|
Amb anelles (ma amb cos)
|
Mitjà
|
Amb estic de hoquei (ma amb ull i peus)
|
Mitjà
|
Socialització
| |
Comportament amb els companys
|
Mitjà
|
Comunicació
|
Baix
|
Àrees d’aprenentatge
| |
Reconeixement de grafies (lletres i números)
|
Mitjà-alt
|
Reconeixement de formes o fotografies (dibuixos, colors)
|
Mitjà-alt
|
Reconeixement de paraules
|
Baix
|
Escriptura i/o dibuix de formes geomètriques
|
Baix
|
Escriptura de grafies (lletres i números)
|
Mitjà
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada