D’acord amb la mestra d’educació especial, la
tutora i el psicopedagog del centre en centrarem en dues àrees de treball, una
amb material gràfic basat en pictogrames i una altra amb conceptes gestuals. En
basarem en el material que hi ha al portal ARASAAC, donat que es fa servir tant a
l’escola d’educació especial com a casa del nen, per tal de no introduir nous
pictogrames.
Com hem vist anteriorment es treballarà des de
dos besants:
Material gràfic:
- Generar
un horari amb pictogrames per tal de que el nen sàpiga en tot moment
l’activitat a desenvolupar. Aquest horari es pot ampliar definint de forma
detallada cada activitat. L’horari estarà a la vista del nen per tal de que
sàpiga en tot moment localitzar la tasca a fer i/o la següent. Es col·locarà un a l'aula ordinària i un altre a l'aula de suport.
- Generar
una sèrie de fitxes de treball per a l’aula ordinària que continguin
l’explicació de forma gràfica de la tasca a fer. Es tracta de facilitar la
tasca en l’aula ordinària per tal de que el nen de forma autònoma pugui
realitzar diferents activitats relacionades amb matemàtiques, lecto-escriptura,
dibuix, etc.
Activitat gestual:
- Dissenyar
una sèrie d’accions o conceptes senzills basats en pictogrames coneguts per
facilitar la comunicació sense suport visual. Es tracta d’acordar quins són els
gestos a treballar, obtenir una demostració dels mateixos i aplicar-los. En primer lloc decidirem els conceptes a tractar (si, no, molt be, molt malament, seu, espera, a treballar), es buscarà l'existència d'una forma de comunicació estandaritzada, es mostraran els vídeos a les persones interessades.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada