dimecres, 4 de desembre del 2013

METODOLOGIA DE TREBALL

D’acord amb la mestra d’educació especial, la tutora i el psicopedagog del centre en centrarem en dues àrees de treball, una amb material gràfic basat en pictogrames i una altra amb conceptes gestuals. En basarem en el material que hi ha al  portal ARASAAC, donat que es fa servir tant a l’escola d’educació especial com a casa del nen, per tal de no introduir nous pictogrames.

Com hem vist anteriorment es treballarà des de dos besants: 

Material gràfic:

-          Generar un horari amb pictogrames per tal de que el nen sàpiga en tot moment l’activitat a desenvolupar. Aquest horari es pot ampliar definint de forma detallada cada activitat. L’horari estarà a la vista del nen per tal de que sàpiga en tot moment localitzar la tasca a fer i/o la següent. Es col·locarà un a l'aula ordinària i un altre a l'aula de suport.

-          Generar una sèrie de fitxes de treball per a l’aula ordinària que continguin l’explicació de forma gràfica de la tasca a fer. Es tracta de facilitar la tasca en l’aula ordinària per tal de que el nen de forma autònoma pugui realitzar diferents activitats relacionades amb matemàtiques, lecto-escriptura, dibuix, etc.

Activitat gestual:


-          Dissenyar una sèrie d’accions o conceptes senzills basats en pictogrames coneguts per facilitar la comunicació sense suport visual. Es tracta d’acordar quins són els gestos a treballar, obtenir una demostració dels mateixos i aplicar-los. En primer lloc decidirem els conceptes a tractar (si, no, molt be, molt malament, seu, espera, a treballar), es buscarà l'existència d'una forma de comunicació estandaritzada, es mostraran els vídeos a les persones interessades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada