Altres

Aquesta pàgina vol reflectir actuacions del psicopedagog que no presenten una actuació directa sobre un dels cicles educatius.

Escola de pares.
Es pretén fer un espai d'escolta i diàleg que permeti compartir experiències, dubtes i preocupacions per tal de proporcionar eines i estratègies que ens permetin millorar la comunicació i educació dels fills.

Seguiment d'alumnes.
Com una tasca permanent i no programada es fa un seguiment dels diferents alumnes que presenten NEE, risc d'exclusió social, problemes de conducta, etc. El seguiment es fa en diversos espais i temps del centre, per exemple, a l'hora del pati al pati, a l'hora d'entrar en els passadissos, etc.

Control d'accés al centre.
Sobre tot a primària. Cada matí es vigila que l'accés al centre es faci dintre de l'horari previst i que s'observin les normes establertes d'estància als passadissos. En cas d’haver impuntualitat recurrent per part d'algun alumne es comenta amb la família.

Actuacions directes.
Sobre l'alumne que es detecti la necessitat. Tècniques de control de l'agressivitat, millora de l'autoestima, tècniques d'estudi, hàbits, etc.

 

5 comentaris:

  1. Hola Carles, ja què tens totes les etapes d'educació obligatòria, i particularment per tractar-se (en el teu cas)d'una escola concertada, et volia preguntar si durant el temps que portes de pràctiques has pogut observar problemes conductuals a nivell individual o grupal, concretament en l'etapa de secundària, i si aquestes conductes disruptives es produeixen continuament o esporàdicament. T'ho pregunto perquè jo estic en un institut públic de secundària on l'alumnat presenta moltes conductes disruptives, però també tots aquests alumnes són de contextos familiars molt desestructurats amb nivells econòmics molt baixos. Així podem intercanviar percepcions variades.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Una cosa que m'ha cridat molt l'atenció és que en pràcticament cada classe hi ha alumnes amb conductes disruptives o necessitats d'atenció individualitzada. D'aquestos en un alt percentatge hi ha problemes familiars, sobre tot desestructuració familiar. Precisament avuí ho comentava amb la psicopedagoga de secundària i em deia que hi ha casos en que els nens tenen patologies pròpies, dèficits o necessitats especials, però majoritàriament els alumnes pateixen una combinació d'adolescència amb problemes familiars.

      Elimina
  2. I quines actuacions realitza el centre com a institució? I com es tracten aquests problemes conductuals a nivell de grup classe i a nivell individual directament amb el psicopedagog?
    En el meu cas en el centre ja tenen establert uns protocols d'actuació que han desenvolupat en el Pla de COnvivència on han prioritzat l'objectiu de millorar el clima de convivència a partir d'un enfocament preventiu i alternatiu al tractament sancionador dels problemes de disciplina.

    ResponElimina
  3. Be, afortunadament es nota el fer de ser un centre privat (encara que concertat) hi ha bastants mitjans i encara que la ràtio per aula és normal/alta sempre hi ha altres professionals disposats a col·laborar.
    En primer lloc tenen dissenyat un sistema de mediació, normalment dirigit per ells mateixos, per tal de sol·lucionar els conflictes.
    En segon lloc, hi ha una pedagoga destinada exclusivament a secundària que aten gran part de la problemàtica.
    En tot cas hi ha un tractament sancionador, encara que sempre és l'últim recurs.

    ResponElimina
  4. Gràcies Carlos, a mi el que més m'ha sobtat des de l'inici es la gran quantitat d'alumnes que són expulsats del centre per acumulació de fulls d'incidència fins arribar a l'expulsió.

    ResponElimina