dimarts, 10 de desembre del 2013

SESSIÓ D'ENTRADA AL CENTRE


Lloc: Entrada al centre.

Data: 2/11/2013
Duració: 10 min., A les 9.
Situació dels adults:
La mestra de suport i jo hi som amb el nen. (Depenent del dia i l’hora pot estar la vetlladora, la tutora, o el psicopedagog).
La mare o el pare (generalment la mare).
Situació del nen:
El nen ve acompanyat i es dirigeix a la seva classe.
Situació de la resta de nens:
Entren tots els nens de diferents edats.
Tasca a fer:
Donar la benvinguda al nen i supervisar les accions de penjar jaqueta i motxilla. Posar-se la bata
Materials:
Full de suport de LSC.
Pictogrames al penjador del nen amb figures d’abric i motxilla.
Fotografia del nen al penjador.
Preparació de la sessió:
Practica dels signes en LSC establerts.
Desenvolupament de la sessió:
El nen entra i s’acomiada de la seva mare, no es mostra massa expressiu però si que dona la sensació que fa  la comunicació en LSC de adéu. La mare respon.
Es saluda al nen amb LSC.
El nen no respon i es dirigeix cap a la seva classe. Deixa la motxilla al terra i l’abric al mig del passadís (els penjadors són a fora de l’aula).
Se li diu que ho posi al penjador, se li recorda ensenyant-li els pictogrames que ha de posar la motxilla i l’abric.
Ho fa amb ajuda.
Amb ajuda es posa la bata i es dirigeix a dintre de l’aula ordinària.
Comentaris:
Encara que són tasques que té molt automatitzades no presta molta col·laboració.
S’intueix la comunicació amb LSC per part del nen, però no es gens clara i definida.
Pot ser seria interessant incloure en LSC accions del tipus: treure l’abric, penjar (motxilla, abric)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada