Lloc: Aula de plàstica.
És un aula preparada per aquestes activitats
|
Data: 5/12/2013
Duració: 45 min, de 9:30 a 10:15 h.
|
Situació dels adults:
La professora de plàstica, la vetlladora, tutora i jo. La vetlladora
i es al costat d’en M, jo jo hi soc amb ajudant a un altre nen i la
professora està de peus explicant i controlant l’activitat.
|
|
Situació del nen:
El nen està assegut a una taula comuna entre els seus companys.
En blau fort la vetlladora
En blau fluix en M.
En verd jo
|
|
Situació de la resta de
nens:
Tots els nens estan asseguts a la taula comuna treballant, es poden
aixecar a agafar materials. Alguns treballen de peus.
|
|
Tasca a fer:
Seguir, observar una activitat comuna fora de l’aula ordinària.
Fer servir la comunicació amb LSC i pictogrames.
|
|
Materials:
Full de suport de LSC.
Pictogrames propis dels nen.
Material propi de l’activitat.
|
|
Preparació de la sessió:
Practica dels signes en LSC establerts.
Preparació dels pictogrames adients.
Es tracta de fer figures del pessebre amb plastilina, es reparteix la
plastilina.
|
|
Desenvolupament de la
sessió:
Els nens entren dins de l’aula, es només mig grup. Es col·loquen al
voltant de la taula comuna.
La professora explica la tasca a fer, en M. està assegut a la cadira,
al seu costat hi es la vetlladora. Jo hi soc en un altre lloc, a la vista del
nen però no al seu costat.
La vetlladora l’ha mostrat amb pictogrames la tasca a fer, però els
ha retirat per necessitar l’espai de treball.
Se l’indica amb LSC “a treballar”, el nen es posa a fer boles amb la
plastilina, encara que de forma automàtica, no mostra interès i es mostra
absent.
La resta de nens també es posen a treballar.
En M s’aixeca i ve al meu costat a jugar amb la meva ma (el meu
anell), li dic amb LSC; seu, a treballar. L’he de repetir varies vegades. Al
final torna al seu lloc i segueix am la plastilina.
La vetlladora vol que faci un xurro, per tal de fer cames i braços de
la figura. El nen no ho fa, la vetlladora li diu amb LSC ‘escolta’ i li
mostra la tasca a fer, ho ha de repetir varies vegades. Amb certa actitud
absent i desgana ho fa.
Després d’una estona s’aixeca i agafa a una nena pel cap,
(possiblement com mostra d’afecte), la vetlladora li diu am LSC “deixar anar”,
cal repetir-ho un parell de vegades fins que ho fa. La vetlladora diu amb LSC
“seu”, “a treballar”. Cal repetir-ho varies vegades i el nen ho fa.
Tornen a treballar amb la plastilina.
Després d’una estona en M es torna a aixecar i ve al meu costat,
torna a buscar-me la ma i el meu anell, li deixo fer uns moments i després li
dic amb LSC “seu”, “a treballar”. Ho he de repetir varies vegades, no en fa
cas, ha de venir la vetlladora i el porta al seu lloc.
A l’hora de sortir agafa a una altre nena pel cap, en aquest cas és
la nena qui es desfà d’ell sense problemes.
Hi ha canvi de grup (recordar que era una activitat amb el grup
partit de l’aula ordinària), en M. torna a la classe ordinària.
|
|
Comentaris:
Sorprenentment en el desenvolupament de la tasca amb els seus
companys es força tranquil i relaxat, la relació amb ells es força bona. En
M. te fixació per una nena i un nen en concret als que sempre abraça (a
vegades fent mal), la nena sobre tot es desenvolupa molt bé amb aquestes
situacions i poques vegades necessita ajuda. Per contra el nen hi mostra por
i es necessari estar pendent per evitar situacions desagradables.
La relació amb la resta de companys és bona, generalment no juguen
amb ell de forma expressa, però si que li presten atenció i, de tant en tant,
intenten que s’integri en el joc.
|
divendres, 13 de desembre del 2013
SESSIÓ A L'AULA DE PLÀSTICA
Etiquetes de comentaris:
3. Desenvolupament del pla,
context,
estratègies,
Sessions
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada