Penso que la col·laboració de les famílies és
pot cultivar des del centre, sobre tot si els pares perceben que els seus fill
són protagonistes de l’activitat escolar mes enllà de l’aula.
He arribat a aquesta conclusió després
d’observar en aquesta escola la gran quantitat de feina que hi ha per “ser
vista”. Es a dir, es fan exposicions, àlbums, revistes, manualitats, murals,
etc. que mes enllà de servir per mostrar la feina feta a la resta de companys, sempre es procura que els pares
coneguin, sigui perquè hi són en el camí
de pas (sobre tot en infantil i primària) o perquè arriben de forma directa a
les seves mans.
Vull exemplificar aquest comentari amb la següent
activitat en que van participar dos nens
amb NEE. Amb motiu de la celebració de Sant Jordi es va confeccionar el típic
conte de la princesa, Sant Jordi i el drac. Es van fer fotografies dels nens
disfressats de Sant Jordi i princesa, es van utilitzar decorats existents o fotomuntatges
i es va confeccionar un conte d’unes 15 pàgines que es va entregar a la família.
Les dues famílies en concret es van mostrar molt sorpreses i agraïdes. No cal
dir l’esforç addicional que van haver de fer els diferents professionals del
centre.
Penso que el fet de sentir que el teu fill és
el protagonista mostrant feina que va mes enllà d’un recull de fitxes aporta un
valor afegit que és predisposar a la família a la col·laboració. No es tracta d’orientar
la feina cap a la satisfacció familiar sinó, crec, que consisteix en una acció
diària i constant per tal de cultivar la
bona entesa entre escola i família.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada