El dia 11 de Novembre es va concertar una
reunió en l’escola d’educació especial Solc de Tarragona amb l’objectiu de
coordinar la tasca educativa entre tots dos centres i amb la col·laboració de l’EAP.
En aquesta escola venen dos alumnes que
també assisteixen a l’escola Elisabeth, en M i na L.
A la reunió assisteixen per part de l’EAP la
psicopedagoga, per part de l’escola d’educació especial Solc, la tutora i el
tutor dels nens i la psicopedagoga del centre, i per part de l’escola Elisabeth
la mestra d’educació especial i les tutores dels nens.
En la primera hora ens centrem en la L, una
nena de 8 anys amb retard mental profund, no parla, no controla esfínters, pràcticament
no es comunica i la tasca primordial que es vol aconseguir és millorar els
hàbits i intentar treballar una mica la seva comunicació. Com resum dir que es plantegen
els següents objectius per treballar conjuntament:
-
Donat que últimament es mostra
violenta, reforçar positivament les conductes no violentes i reforçar
negativament les conductes violentes.
-
Portar una mena de diari per
anotar els avanços en els hàbits de menjar: menjar sòlid, menjar sola (en un
centre ho fa i en l’altre no), etc. Aquest diari ha de viatjar en la motxilla de
la nena.
-
Fer que la nena es segui al
inodor. En l’actualitat ni tan sols vol seure, es preten que es familiaritzi
per abordar posteriorment el fer pipi al water.
-
Fer servir i consensuar gestos
exagerats com forma senzilla de
comunicació: no, molt be, molt malament, si, ja està (tasca finalitzada), a
treballar
Altres aspectes que es comenten:
- La escassa col·laboració de la família i altres aspectes amb la relació familiar que no faciliten la tasca educadora.
- L’activitat d’hipoteràpia realitzada amb la L. i com en un principi va costar molt pujar al cavall però desprès es va tranquil·litzar.
- Es comenta la dificultat que presenta tenir-la dintre de l’aula ordinària, com s’intenta que passi el major temps possible però esdevé una tasca casi impossible.
- En l’actualitat es fan servir uns quants pictogrames molt senzills per treballar la comunicació, cal continuar amb aquesta tasca sense haver necessitat d’introduir-ne de nous.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada