dimecres, 13 de novembre del 2013

REUNIÓ DE COORDINACIÓ (part 1)

El dia 11 de Novembre es va concertar una reunió en l’escola d’educació especial Solc de Tarragona amb l’objectiu de coordinar la tasca educativa entre tots dos centres i amb la col·laboració de l’EAP.  En aquesta escola venen dos alumnes que també assisteixen a l’escola Elisabeth, en M i na L.

A la reunió assisteixen per part de l’EAP la psicopedagoga, per part de l’escola d’educació especial Solc, la tutora i el tutor dels nens i la psicopedagoga del centre, i per part de l’escola Elisabeth la mestra d’educació especial i les tutores dels nens.

En la primera hora ens centrem en la L, una nena de 8 anys amb retard mental profund, no parla, no controla esfínters, pràcticament no es comunica i la tasca primordial que es vol aconseguir és millorar els hàbits i intentar treballar una mica la seva comunicació. Com resum dir que es plantegen els següents objectius per treballar conjuntament:
-          Donat que últimament es mostra violenta, reforçar positivament les conductes no violentes i reforçar negativament les conductes violentes.
-          Portar una mena de diari per anotar els avanços en els hàbits de menjar: menjar sòlid, menjar sola (en un centre ho fa i en l’altre no), etc. Aquest diari ha de viatjar en la motxilla de la nena.
-          Fer que la nena es segui al inodor. En l’actualitat ni tan sols vol seure, es preten que es familiaritzi per abordar posteriorment el fer pipi al water.
-          Fer servir i consensuar gestos exagerats com  forma senzilla de comunicació: no, molt be, molt malament, si, ja està (tasca finalitzada), a treballar

Altres aspectes que es comenten:

  • La escassa col·laboració de la família i altres aspectes amb la relació familiar que no faciliten la tasca educadora.
  • L’activitat d’hipoteràpia realitzada amb la L. i com en un principi va costar molt pujar al cavall però desprès es va tranquil·litzar.
  • Es comenta la dificultat que presenta tenir-la dintre de l’aula ordinària, com s’intenta que passi el major temps possible però esdevé una tasca casi impossible.
  • En l’actualitat es fan servir uns quants pictogrames molt senzills per treballar la comunicació, cal continuar amb aquesta tasca sense haver necessitat d’introduir-ne de nous.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada