La darrera reunió prevista és la que es
realitza amb el psicopedagog del centre, (a la vegada és el meu tutor de
pràctiques). El fet de que sigui la darrera entrevista no és casual, sinó que
ho he postergat per tal de tenir una visió el mes àmplia possible de la
interacció de totes les parts implicades.
En aquesta entrevista parlem i fem una síntesi
de totes les reunions fetes fins al moment i aprofitem per treure conclusions.
En primer lloc com el nen té molt més potencial del que sembla en un primer
moment, encara que presenta un nivell acusat dintre del TEA, en segon lloc com
es convenient treballar els aspectes comunicatius i en tercer lloc, com, sempre
que sigui possible potenciar la relació amb els seus companys doncs és el tret
diferencial que pot aportar l’escola ordinària.
A l’hora de plantejar la meva actuació es
comenta abordar les pràctiques des de dues besants, en primer lloc treballar
amb un sistema augmentatiu d’imatges, però en lloc de fer servir el sistema de
pagament PECS (Picture Exchange Communication System) fer servir el portal
ARASAAC (http://catedu.es/arasaac/) que ofereix recursos gràfics i materials per facilitar la comunicació
d'aquelles persones amb algun tipus de dificultat en aquesta àrea de forma gratuïta.
En segon lloc i per complementar la tasca en l’àmbit
comunicatiu es comenta el fet de treballar una sèrie de gestos habituals que
pugui integrar en la seva vida quotidiana per tal de comunicar-se de forma
independent del material audiovisual. Sense pretendre eliminar els sistemes
augmentatius basats en les imatges es volen proporcionar eines simbòliques que
incrementen l’autonomia del nen.
Acordem convenient coordinar-se amb la mestra
d’educació especial del centre donada la seva experiència, tant amb el nen com
amb aquest tipus d’eines.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada