dimecres, 13 de novembre del 2013

REUNIÓ DE COORDINACIÓ (part 2)

La segona part de la reunió s’incorpora el tutor a l’escola Solc d’en M i marxa la tutora de la L.  En M és un nen de 8 anys amb trastorn de l’espectre autista del que hem parlat en anteriors entrades.

Es comença parlant de fer de forma conjunta al menys un informa a l’any (fi de curs) del nen per als pares, si be des de l’escola ordinària es fan tres informes a l’any es pretén que l’últim es faci  a partir de l’avaluació conjunta.

Es comenten els problemes d’agressivitat que hi ha amb la família mes concretament amb el pare. Aprofito per comentar que he vist cert comportament agressiu especialment amb dos companys de la seva classe, però que sempre m’ha donat la sensació que era una forma de cridar la meva atenció mes que tenir intenció de fer mal. Es comenta que sembla que li agrada ver o participar en conductes agressives, si es veu que un altre nen (pex la L, la nena comentada anteriorment) pega, sembla que rigui i mostra especial interès. S’acorda vigilar el tema observant especialment l’objectiu de l’agressió, què obté quan agredeix? (paraules textuals), encara que no es consideri un punt preocupant.

Es comenta que en M. té una capacitat d’atenció molt làbil (paraules textuals) i que en qualsevol moment perd la concentració davant de qualsevol estímul aliè a la tasca que es realitza, per això a l’hora de realitzar qualsevol tasca cal buscar un lloc tranquil i, en tot cas, intentar centrar l’atenció en la feina constantment.

Lligat amb el tema d’atenció làbil i per tal de contrarestar aquest efecte, es comenta la necessitat de que el nen tingui una activitat el mes rutinària possible, que sigui clara, senzilla i basada en suports visual. En entrades anteriors d’aquest blog es comenten les característiques dels nens autistes i les principals estratègies a seguir que coincideixen a grans trets amb les expressades a la reunió. Es comenta com dintre de l’escola realitza una sèrie d’activitats de forma autònoma: para taula per dinar, gestiona el seu horari d’activitats en classe, es canvia de roba, etc., tot amb suport de material PEC . El nen presenta especial predilecció pels aparells electrònics (tablet, ordinador, mòbil) suposant gran estímul per al nen, per tant els podem convertir en elements de reforç positiu per tal d’aconseguir la conducta desitjada.

A l’hora de definir les tasques de cada centres, es parla de l’especial interès que presenta l’escola ordinària com a mitjà socialitzador, sent un dels seus principals atractius la relació social amb altres nens sense NEE i com cal potenciar al màxim aquesta relació. Com la seva inclusió en l’aula ordinària és un element molt important tant per l’adquisició d’hàbits de conducta com per l’efecte socialitzador.

1 comentari:

  1. Les actuacions haurien d'estar relacionades amb els objectius del projecte. Estableix la relació.

    Cal que concretis el calendari d'estada al centre i les actuacions més significatives per assolir l'objectiu del projecte.

    És necessari que facis més entrades al diari.

    ResponElimina