En primer lloc dir que mes que una reunió formal
es tracta d’entrevistes que es realitzen al final de la jornada escolar quan
venen a recollir al nen. S’aprofita durant uns 10 o 15 minuts per parlar de
l’activitat diària i per tractar diferents temes.
Les meves dubtes anaven dirigides a conèixer
com el nen es relaciona amb els seu pares dintre de l’ambient domèstic i quins
són els seus medis de comunicació. S’ha pogut conversar sobre tot amb el pare
del nen que actualment és qui mes temps passa amb ell, ens comenta com el nen
fa servir alguns PECS per demanar coses i com, a la vegada, fan servir PECS
quan volen que faci alguna cosa. Sense que sigui una comunicació fluida es
suficientment efectiva per realitzar les principals activitats: anar a dormir,
anar a sopar, vestir-se o desvestir-se, fer feina, etc.
Comenta la sensació que te el pare de que
entén molt més del que sembla, reconeix que entén ordres o comentaris parlats
(encara que el nen no parla res) i que no sempre són necessaris els PECS per
establir comunicació, es més un reforç a l’ordre parlada quan aquesta no te
efecte.
També
es coment com mostra una gran facilitat i l’agrada molt qualsevol aparell
electrònic (tablet, pc, etc). A banda de
habilitat per posar en marxa el aparell, pot escollir el programa amb el que
jugar, canviar de joc, o apagar i desenvolupar un bon nivell de joc sense grans
dificultats. De fet, el problema es genera a l’hora de deixar de jugar.
Es comenta que el nen a vegades es mostra
agressiu, sobre tot amb el pare, els episodis es produeixen de forma sobtada i
consisteixen en cops o esgarrapades cap a l’adult. El pare mostra la seva
preocupació, doncs a banda del mal que pugui fer el nen, no sempre pot controlar
aquestes conductes. Parlant d’aquest tema s’apunten com possibles causes les
ganes de jugar o l’avorriment, però
resulta molt difícil establir una motivació de la conducta, i, en tot cas, és
un tema que aixeca certa preocupació en la família, doncs el nen cada vegada és
mes gran, té més força i genera por de que faci realment mal. La mestra
d’educació especial del centre, que hi es present, recull la inquietud i
comenta que estudiarà la forma de treballar aquestes conductes.
En tot
moment es detecta bona receptivitat per part de la família que aporta tota la
informació que es demana i una bona interacció amb l’escola, tant suggerint
temes a treballar com per col·laborar amb els requeriments del centre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada