De forma paral·lela he anat veient una sèrie
de nens i nenes que necessitaven diferents tipus d’ajuda. Sense ser el meu
objecte d’estudi dintre del pràcticum II he trobat força interessants aquestos
cassos al permetre’m apropar-me a diferents casuístiques i encara que només
sigui de forma puntual en vull fer menció.
L. Nena de 8 anys amb retard mental sever, no
parla, no és autònoma presenta trets autistes
i la seva discapacitat prové d’una malaltia als pocs mesos de nàixer. La
meva tasca ha estat acompanyar-la en la realització d’algunes activitats
plàstiques: pintar, retallar, enganxar gomets. Tasques a fer: adaptar alguns
dels materials que faig servir amb el nen amb TEA objecte de la meva actuació.
G. Nen de 8 anys amb continues activitats
disruptives a classe, presenta bona capacitat intel·lectual però es distreu amb
molta facilitat, li costa mantenir l’atenció
i estar assegut en classe. La meva tasca ha estat estar amb ell en classe per
tal d’ajudar-li a mantenir l’atenció i a fer la feina. Tasques a fer: treballar
la concentració i avaluar la necessitat real d’un diagnòstic.
A. Nen de 9 anys amb comportament antisocial i
amb importants problemes familiars. No
té un diagnòstic però des de fa un parell de cursos el que es podrien
considerar rebequeries s’han convertit en agressions cap als companys i
professors. Porta un retard acadèmic i
te un pla individualitzat, en l’actualitat fa un currículum que el podríem
classificar de primer de primària quan ell està en tercer de primària. La meva tasca ha estat ajudar-ho en les diferents activitats de matemàtiques i lecto-escriptura. Tasques a
fer: el control de la frustració com a
pas previ per introduir altres continguts curriculars.
G. Nen de 11 anys a cinquè de primària amb TDH
diagnosticada. Presenta una gran falta d’atenció
a classe, no genera conductes disruptives però no accepta de bon grat els
suports addicionals. El seu rendiment escolar es baix encara que de moment no
hi ha cap tipus d’adaptació curricular. La meva tasca ha estat entrar dintre de
l’aula en assignatures de matemàtiques i medi
per tal de recordar-li el que ha d’anar fent i evitar la dispersió. Tasques a fer: A banda del treball amb els continguts
curriculars cal que el nen tingui un reconeixement de la necessitat de suport i una
acceptació de l’ajuda.
I. Nen de 10 any a cinquè de primària amb
baixes capacitats. Presenta dificultats per seguir el ritme de la classe, a les
seves característiques s’afegeix possibles dificultats amb la llengua catalana
(fa pocs anys que ha vingut de Galicia). Encara que segueix el ritme de la
classe té adaptacions puntuals als continguts.
La meva tasca ha estat treballar amb ell els diferents continguts per
tal de facilitar l’assimilació i comprensió. Tasques a fer: Enfortir l’autoestima del nen com a pas previ
del desenvolupament de les seves capacitats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada