divendres, 29 de novembre del 2013

ACTIVITATS PARAL·LELES


De forma paral·lela he anat veient una sèrie de nens i nenes que necessitaven diferents tipus d’ajuda. Sense ser el meu objecte d’estudi dintre del pràcticum II he trobat força interessants aquestos cassos al permetre’m apropar-me a diferents casuístiques i encara que només sigui de forma puntual en vull fer menció.

L. Nena de 8 anys amb retard mental sever, no parla, no és autònoma presenta trets autistes  i la seva discapacitat prové d’una malaltia als pocs mesos de nàixer. La meva tasca ha estat acompanyar-la en la realització d’algunes activitats plàstiques: pintar, retallar, enganxar gomets. Tasques a fer: adaptar alguns dels materials que faig servir amb el nen amb TEA objecte de la meva actuació.  

G. Nen de 8 anys amb continues activitats disruptives a classe, presenta bona capacitat intel·lectual però es distreu amb molta facilitat,  li costa mantenir l’atenció i estar assegut en classe. La meva tasca ha estat estar amb ell en classe per tal d’ajudar-li a mantenir l’atenció i a fer la feina. Tasques a fer: treballar la concentració i avaluar la necessitat real d’un diagnòstic.

A. Nen de 9 anys amb comportament antisocial i amb importants problemes familiars.  No té un diagnòstic però des de fa un parell de cursos el que es podrien considerar rebequeries s’han convertit en agressions cap als companys i professors.  Porta un retard acadèmic i te un pla individualitzat, en l’actualitat fa un currículum que el podríem classificar de primer de primària quan ell està en tercer de primària.  La meva tasca ha estat  ajudar-ho en les diferents activitats  de matemàtiques i lecto-escriptura. Tasques a fer:  el control de la frustració com a pas previ per introduir altres continguts curriculars.

G. Nen de 11 anys a cinquè de primària amb TDH diagnosticada.  Presenta una gran falta d’atenció a classe, no genera conductes disruptives però no accepta de bon grat els suports addicionals. El seu rendiment escolar es baix encara que de moment no hi ha cap tipus d’adaptació curricular. La meva tasca ha estat entrar dintre de l’aula en assignatures de matemàtiques i medi  per tal de recordar-li el que ha d’anar fent i evitar la dispersió.  Tasques a fer:  A banda del treball amb els continguts curriculars cal que el nen tingui  un  reconeixement de la necessitat de suport i una acceptació de l’ajuda.


I. Nen de 10 any a cinquè de primària amb baixes capacitats. Presenta dificultats per seguir el ritme de la classe, a les seves característiques s’afegeix possibles dificultats amb la llengua catalana (fa pocs anys que ha vingut de Galicia). Encara que segueix el ritme de la classe té adaptacions puntuals als continguts.  La meva tasca ha estat treballar amb ell els diferents continguts per tal de facilitar l’assimilació i comprensió. Tasques a fer:  Enfortir l’autoestima del nen com a pas previ del desenvolupament de les seves capacitats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada