El 23 de setembre, abans del inici del pràcticum
se’m va oferir l'oportunitat de assistir a una reunió de coordinació entre
l'equip psicopedagògic del centre i una psicòloga externa al centre que portava
de forma privada alguns nens. Els participants de la reunió eren: la psicòloga
com representant del centre extern, el psicopedagog de l’escola, la
psicopedagoga encarregada de preescolar, la mestra d’educació especial de
primària, el cap d’estudi de primària i jo.
L’objectiu de la reunió va ser fer una posada
en comú de la situació actual dels diferents nens, de com a transcorregut
l’estiu (doncs han estat amb ella) i de les estratègies a seguir durant el
curs.
En concret es va parlar de:
Nens de preescolar:
L. nena de 5 anys, A. una nena de 4 anys que te una mica de retard mental i de P
un nen de 5 anys que presenta trastorns de conducta. En tots els casos es van
acordar estratègies a seguir per les diferents parts.
Nens de primària:
Es parla de L. nena de 8 anys amb un sever
retard mental. Es comenta el lent i costós progrés que es fa. Es decideix
continuar amb l’objectiu d’aconseguir millorar els hàbits personals i
d’higiene. També es fa la proposta de començar a treballar l’ús de PEC.
Parlem d’en M. Nen de 8 anys amb trastorn de
l’espectre autista. Es fa referència i posada en comú en diferents aspectes del
seu comportament repetitiu cap a determinats objectes, acciones o persones. Es
comenta la seva escassa motivació a l’hora de fer treballs encara que mostra un
especial interès en el cas de qualsevol dispositiu electrònic (tablet, telèfon,
ordinador, etc). També com mostra certa agressivitat possiblement com una forma
de cridar l’atenció sobre tot amb el pare. En general es parla molt
positivament del nen, destacant l’existència d’un potencial latent a desenvolupar
i la necessitat d’ensenyar-li a controlar la seva força sobre tot en vers els
mes petits. Es comenta l’ús d’una agenda amb PEC’s donat que es fa servir tant
a casa com a la consulta privada.
Es
comenta àmpliament el cas de A, un nen de 9 any que presenta importants
conductes agressives. No es un nen que
porti la psicòloga però s’aprofita per demanar opinió i estudiar la
possibilitat de incorporar-ho al centre extern.
Nens de secundària:
Per raons personals d’horari no vaig poder
continuar en la reunió.
Encara que en aquesta reunió no estava
dissenyat el projecte d’intervenció penso que puc recuperar tota la informació
recollida per tal de encabir-la dintre del meu projecte. En primer lloc em permet
centrar objectius entre el centre on faig les pràctiques, l’especialista extern
i la meva tasca de pràctiques. En segon lloc, el meu tutor de pràctiques i de
forma dirigida comenta la necessitat d’aprofundir en els aspectes comunicatius
amb en M i de com una tasca coordinada amb l’especialista extern ens permetrà desenvolupar
aquesta vesant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada