Fase 1: Conèixer i analitzar la demanda:
DATA: Octubre 2013 HORES: 7
|
Objectius:
-
Definir i consensuar els objectius de la
intervenció assessora amb els límits temporals de la mateixa.
-
Elaborar un DAFO que serveixi de base
per a la intervenció.
Destinataris: Psicopedagog del centre, mestra
d’educació especial i tutora. Es poden contemplar altre
subjectes com familiars, professionals del centre d’educació especial, o professionals
privats.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
-
Reunió amb el psicopedagog del centre, mestra d’educació especial i
tutora
per tal de concretar i consensuar les necessitats.
-
Reflexió consensuada respecte la base
teòrica de la qual es pretén partir en la intervenció assessora
(assessorament constructivista col·laboratiu), així com de les estratègies
concretes a emprar tenint en compte els agents als quals va dirigida.
-
Anàlisi de documents i expedients del nen
-
Elaboració del DAFO
|
INSTRUMENTS I TÈCNIQUES
|
-
Anàlisi documental de tota la informació
-
Recollida de la informació en un diari de
camp on es recullin els pactes i les reunions
-
Reunió amb els agents principals
-
Tècnica del DAFO
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
-
Participació activa dels agents implicats.
-
Notes de l’anàlisi documental
-
Diari de camp
-
Resultats del DAFO
|
Fase 2: Elaborar un pla d’actuació
DATA:
Octubre 2013
HORES: 10
|
Objectius:
-
Delimitar les fases del pla
(calendari de treball).
-
Determinar la participació de
les diverses parts i la seva responsabilitat
-
Fixar la metodologia de treball
Destinataris: Psicopedagog del centre, mestra
d’educació especial i tutora. Es poden contemplar altre
subjectes com familiars, professionals del centre d’educació especial, o
professionals privats.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
Creació del context de col·laboració.
Reunions
de treball per tal de:
-
Pactar la participació, el
compromís i la cor responsabilització dels participants.
-
Fixar el calendari i la
metodologia
-
Plantejar les directrius
d’observació i participació
-
Definir els principals punts
d’atenció
|
INSTRUMENTS I TÈCNIQUES
|
-
Reunió amb els equips educatius.
-
Estratègies de promoció del
context de col·laboració.
-
Recollida de la informació en el
diari de camp.
-
Pautes d’observació
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
-
Participació activa dels agents implicats
-
Establiment real de la metodologia de
treball
-
Diari de camp
|
Fase 3: Desenvolupament del pla
DATA:
Octubre, novembre i desembre 2103
HORES:50
|
Objectius:
-
Observar i recollir informació de tècniques i accions comunicatives d’un
nen amb TEA.
-
Recopilar, dissenyar, confeccionar
i aplicar eines comunicatives
-
Assessorar i col·laborar en
l’adaptació de l’alumne amb TEA a l’aula.
-
Plantejar quin tipus de treball
es realitzarà per estimular la comunicació i socialització.
-
Donar suport dins l’aula
ordinària a l’alumne amb TEA.
-
Orientar i informar a la família
en l’ús de les estratègies comunicatives.
Destinataris: Nen amb TEA principalment,
altres persones amb relació amb el nen: tutora, altres mestres, família,
companys de classe.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
- Recollida de documentació del nen
- Observació del nen en els diferents àmbits escolars.
- Reunions amb les diferents persones que es relacionen amb el nen.
- Posada en comú periòdica amb el psicopedagog, mestra d’educació
especial i tutora de les activitats observades o realitzades.
- Preparació i unificació de les diferents tècniques comunicatives
emprades.
- Disseny, adaptació i aplicació de tècniques comunicatives amb suport
TIC.
- Comunicació amb la família.
|
INSTRUMENTS I TÈCNIQUES
|
-
Reunions periòdiques amb l’equip del
centre.
-
Entrevistes
-
Recollida de la informació en el diari de
camp.
-
Us de les TIC en funció de la
disponibilitat i necessitat (tablet, ordinador)
-
Graelles d’observació.
-
Acompanyament en l’aplicació de les noves
tècniques a aplicar
-
Anàlisi documental de fonts bibliogràfiques
en funció de les necessitats que puguin sorgir
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
-
Diari de camp
-
Feedback amb els tutor de pràctiques i
altres mestres del centre.
|
Fase 4: Avaluacío
DATA:
Desembre 2013
HORES:8
|
Objectius:
-
Reflexionar sobre el procés seguit entre
tots i la feina aconseguida. Valorar-la.
-
Elaborar la memòria de pràctiques.
Destinataris: Psicopedagog del centre,
mestres de suport, tutora, família i altres professionals relacionats amb el
nen i jo com coordinador del pla de treball.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
- Reunió amb el psicopedagog, tutora i la mestra de suport del centre per
generar un espai de reflexió de la feina que s’ha dut a terme. Es vol
consensuar els punts forts i febles tant en l’organització que s’ha seguit
com en la metodologia de treball.
- Entrevista amb altres subjectes implicats: vetlladors, família, altres
professionals. Es vol valorar la meva feina
realitzada en el projecte.
|
INSTRUMENTS I TÈCNIQUES
|
-
Entrevistes amb les persones indicades
-
Recollida de la informació en el diari de
camp
-
Diari de pràctiques
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
-
Valoració de la tutora de pràctiques al
centre
-
Diari de pràctiques
-
Memòria final de les pràctiques
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada