divendres, 18 d’octubre del 2013

PROPOSTA METODOLÒGICA

Fase 1: Conèixer i analitzar la demanda:

DATA: Octubre 2013                                      HORES: 7                                                             
Objectius:
-          Definir i consensuar els objectius de la intervenció assessora amb els límits temporals de la mateixa.
-          Elaborar un DAFO que serveixi de base per  a la intervenció.

Destinataris: Psicopedagog del centre, mestra d’educació especial i tutora. Es poden contemplar altre subjectes com familiars, professionals del centre d’educació especial, o professionals privats.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
-     Reunió amb el psicopedagog del centre, mestra d’educació especial i tutora per tal de concretar i consensuar les necessitats.
-     Reflexió consensuada respecte la base teòrica de la qual es pretén partir en la intervenció assessora (assessorament constructivista col·laboratiu), així com de les estratègies concretes a emprar tenint en compte els agents als quals va dirigida.
-     Anàlisi de documents i expedients del nen
-     Elaboració del DAFO
INSTRUMENTS I TÈCNIQUES
-     Anàlisi documental de tota la informació
-     Recollida de la informació en un diari de camp on es recullin els pactes i les reunions
-     Reunió amb els agents principals
-     Tècnica del DAFO
INDICADORS D’AVALUACIÓ
-     Participació activa dels agents implicats.
-     Notes de l’anàlisi documental
-     Diari de camp
-     Resultats del DAFO

Fase 2: Elaborar un pla d’actuació

DATA: Octubre 2013                                                                                              HORES: 10
Objectius:
-          Delimitar les fases del pla (calendari de treball).
-          Determinar la participació de les diverses parts i la seva responsabilitat
-          Fixar la metodologia de treball

Destinataris: Psicopedagog del centre, mestra d’educació especial i tutora. Es poden contemplar altre subjectes com familiars, professionals del centre d’educació especial, o professionals privats.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
Creació del context de col·laboració.
Reunions de treball per tal de:
-          Pactar la participació, el compromís i la cor responsabilització dels participants.
-          Fixar el calendari i la metodologia
-          Plantejar les directrius d’observació i participació
-          Definir els principals punts d’atenció

INSTRUMENTS I TÈCNIQUES
-          Reunió amb els equips educatius.
-          Estratègies de promoció del context de col·laboració.
-          Recollida de la informació en el diari de camp.
-          Pautes d’observació

INDICADORS D’AVALUACIÓ
-     Participació activa dels agents implicats
-     Establiment real de la metodologia de treball
-     Diari de camp

Fase 3: Desenvolupament del pla

DATA: Octubre, novembre i desembre 2103                                                             HORES:50
Objectius:
-          Observar i recollir informació de tècniques i accions comunicatives d’un nen amb TEA.
-          Recopilar, dissenyar, confeccionar i aplicar eines comunicatives
-          Assessorar i col·laborar en l’adaptació de l’alumne amb TEA a l’aula.
-          Plantejar quin tipus de treball es realitzarà per estimular la comunicació i socialització.
-          Donar suport dins l’aula ordinària a l’alumne amb TEA.
-          Orientar i informar a la família en l’ús de les estratègies comunicatives.

Destinataris: Nen amb TEA principalment, altres persones amb relació amb el nen: tutora, altres mestres, família, companys de classe.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
-     Recollida de documentació del nen
-     Observació del nen en els diferents àmbits escolars.
-     Reunions amb les diferents persones que es relacionen amb el nen.
-     Posada en comú periòdica amb el psicopedagog, mestra d’educació especial i tutora de les activitats observades o realitzades.
-     Preparació i unificació de les diferents tècniques comunicatives emprades.
-     Disseny, adaptació i aplicació de tècniques comunicatives amb suport TIC.
-     Comunicació amb la família.
INSTRUMENTS I TÈCNIQUES
-     Reunions periòdiques amb l’equip del centre.
-     Entrevistes
-     Recollida de la informació en el diari de camp.
-     Us de les TIC en funció de la disponibilitat i necessitat (tablet, ordinador)
-     Graelles d’observació.
-     Acompanyament en l’aplicació de les noves tècniques a aplicar
-     Anàlisi documental de fonts bibliogràfiques en funció de les necessitats que puguin sorgir

INDICADORS D’AVALUACIÓ
-     Diari de camp
-     Feedback amb els tutor de pràctiques i altres mestres del centre.

Fase 4: Avaluacío

DATA: Desembre 2013                                                                                                   HORES:8
Objectius:
-     Reflexionar sobre el procés seguit entre tots i la feina aconseguida. Valorar-la.
-     Elaborar la memòria de pràctiques.

Destinataris: Psicopedagog del centre, mestres de suport, tutora, família i altres professionals relacionats amb el nen i jo com coordinador del pla de treball.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
-     Reunió amb el psicopedagog, tutora i la mestra de suport del centre per generar un espai de reflexió de la feina que s’ha dut a terme. Es vol consensuar els punts forts i febles tant en l’organització que s’ha seguit com en la metodologia de treball.
-     Entrevista amb altres subjectes implicats: vetlladors, família, altres professionals. Es vol valorar la meva feina  realitzada en el projecte.

INSTRUMENTS I TÈCNIQUES
-     Entrevistes amb les persones indicades
-     Recollida de la informació en el diari de camp
-     Diari de pràctiques
INDICADORS D’AVALUACIÓ
-     Valoració de la tutora de pràctiques al centre
-     Diari de pràctiques
-     Memòria final de les pràctiques


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada