dijous, 17 d’octubre del 2013

DESCRIPCIÓ DEL TEMA DEL PROJECTE

L’Escola Elisabeth de Salou és una escola privada que conta amb Llar d’infants subvencionada, primària i secundària concertada i batxillerat amb un miler d'alumnes en total. Es pot trobar informació del seu sistema organitzatiu i altres característiques administratives a http://www.escolaelisabeth.cat/.

En el centre hi ha dos nens amb  necessitats especials clarament marcades, tots dos de la mateixa edat. Una nena amb un retard mental profund fruit d’una malaltia en el primers anys de vida i un nen, en M, amb trastorn de l’espectre autista. La nena està a l’aula de primer i el nen a l’aula de segon de primària. Tots dos conten amb una persona que dona servei de vetllació en totes les hores que hi son al centre, tant en hores lectives com en hores de menjador o esbarjo. Casi tots els vetlladors porten molts anys amb els nens, pràcticament des de que els nens van entrar al centre a preescolar.

En M ve dos dies a  la setmana al centre, dijous i divendres fent servir el servei de menjador. L’horari del nen a l’escola és de 9 a 17 hores. Els altres dies acudeix a una escola d’educació especial.    
El nen no presenta problemes de conducta i, tenint en conta les seves característiques, es mostra col·laboratiu en les activitats encomanades. Existeix la sensació que el nen te molta mes capacitat de la que sembla en un principi, i que per falta de comunicació s’està perdent l’oportunitat d’incrementar el seu aprenentatge i socialització. En tot cas hi ha una mancança comunicativa molt elevada, en molt poques ocasions el nen expressa necessitats, demana coses o es relaciona amb altres nens.

L’ objectiu és identificar les formes de comunicació mes efectives del nen per fer-les servir com eines per potenciar la capacitat comunicativa del nen mitjançant els elements que li resultin mes fàcils i incrementar el seu nivell de socialització.

Per tal d’identificar les formes de comunicació es vol fer observació directa del nen, tant de forma individualitzada, com amb la relació amb adults del centre, o  els seus companys.


Una vegada identificat es vol potenciar en la mida de los possible l’ús d’aquests habilitats així com explorar o desenvolupar altres mitjans. Des de molt petit fa servir l’ús d’un sistema d’intercanvi de imatges (PEC) però encara no fa un ús adequat, es volen explorar nous mitjans per tal de fer mes atractives aquestes tècniques al nen (tablet, ordinadors, plafons, etc). 

1 comentari:

  1. L'objectiu del projecte centrat en l'alumne M l'hauries de plantejar per donar resposta a les necessitats d'aquest alumne i plantejar com fer la transferència a altres casos.

    ResponElimina