dilluns, 22 d’abril del 2013

OBSERVACIÓ A PRIMÀRIA

A l’hora de realitzar observacions de la dinàmica de centre en primària destacar que resulta mes costosa a fer a mida que els nens són mes grans donat que qüestionen la presència d’una persona aliena i resulta més evident la influència de l’observador.

També a mida que els nens són mes grans hi ha una major dedicació al contingut de la matèria, per tant la tasca d’observació a l’aula té menys interès sinó és tracta de veure casos concrets.

El paper de l’equip psicopedagògic és centra mes en l’actuació de casos concrets, de caràcter general podríem dir que en el cicle inicial hi ha alumnes amb més problemes conductuals que en el cicle mitjà i superior. Les demandes d’actuació generalment arriben per iniciativa de la tutora del grup, no es solen formalitzar sinó que davant de la demanda, l’equip psicopedagògic fa un seguiment i pren la decisió del tipus d’actuació a fer. Cal dir que hi ha alumnes que hi són al centre des de P3, es coneguda la seva problemàtica i es tracta de continuar fent una actuació mantinguda en el temps.

Es fa un seguiment individualitzat dels casos que requereixen una especial atenció programant-se els diferents seguiments i actuacions. No entraré a explicar les actuacions amb els nens amb NEE donat que seran objecte de tractament individual, Tampoc entraré en detall en la resta de casos per no ser objecte de les pràctiques, en tot cas, com exemple citar tres intervencions fetes que considero rellevant per les seves diferents característiques:
-         Nen de 2on curs amb important problemàtica familiar, cert retard cognitiu, problemes d’agressivitat i comportament. S’ha incorporat al centre en el curs 2012-13. Es fan diferents tasques: seguiment dels seus hàbits, reforç de la lecto/escriptura, control i assimilació de les conductes agressives.
-         Nena de 2on curs amb conductes disruptives a la classe. És al centre des de P3, forma part d’un grup (2 nenes i 2 nens en total) que sempre han estat embolicats en baralles entre ells però que sempre han anat junts. Es fan tasques de conscienciació de la seva conducta, de millora de l’autoestima, de control d’actituds disruptivas, s’intenta arribar a compromisos. Es treballa individualment i amb el grup. 
-         Nen de 4t curs de nacionalitat espanyola nouvingut a Catalunya en el curs 2012-13. Presenta dificultats amb la llengua catalana i un cert retard en els diferents continguts. Es fan adaptacions per tal d’aprofundir i consolidar el treball fet a l’aula en diferents matèries.

A banda de l’observació feta amb l’equip psicopedagògic s’han fet observacions a diferents aules: música, educació física, plàstica, informàtica.

1 comentari:

  1. Hola Carlos,
    Insisteixo que les entrades han de ser més sovintejades. Tingues en compte que, des de la darrera revisió del blog fa més de dues setmans, només has fet dues entrades.
    Es valora positiu que hagis començat a intervencir als blogs dels companys. També cal que responguis els els comentaris al teu blog.
    T’hauries d’esforçar en trobar connexions entre la teoria treballada al llarg de la carrera i la pràctica concreta en el context real.
    Caldria enriquir el blog amb les teves aportacions més personals. No ens hem de quedar en la descripció del procés, si no que hem d’anar cap a l’anàlisi de l ‘observació i de l’experiència.
    Imma

    ResponElimina